...

Het eerste initiatief werd vorig jaar genomen. Meer dan 400.000 chronische patiënten hebben toen in enkele weken tijd hun handtekening gezet onder de samenwerking met hun eigen huisapotheker. Nu zijn ze met 600.000, goed voor 1 Belg op 20 of een 120-tal patiënten per officina apotheek. Tussen haakjes: dat die campagne van vorig jaar bijzonder geslaagd was, bewijst de uitreiking van de '2017 Best Health Promotion Campaign Award', toegekend door de Internationale Federatie van Apothekers (FIP).De tweede campagne volgt de lijn van de eerste maar wil vooral het accent leggen op het voordeel dat de patiënt heeft met het engagement van zijn apotheker en de gezondheidswinst die hij kan maken als zijn apotheker een schakel is in de multidisciplinaire benadering van de patiënt. De patiënt en zijn ervaring staan echter centraal.Omdat niets zo goed kan overtuigen dan de eigen getuigenis, heeft men ervoor gekozen om patiënten en andere eerstelijns hulpverleners zelf aan het woord te laten. Via een de Krant van de Huisapotheker, een filmpje en de verspreiding van videofragmenten via de sociale media wil men de patiënt overtuigen van de meerwaarde van 'zijn' huisapotheker.